.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
لائینی:برنامه های محرم تعطیل شدنی نیست/ طرح های دریای مازندران بسته شود
نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید براینکه عزاداری سید و سالار شهیدان قابل تعطیل شدن نیست، گفت: برپایی مراسم ها با رعایت اصول بهداشتی عرف پسند و عقل پسند است.

به گزارش شمال نیوز، آیت الله محمدباقر لائینی  با گرامیداشت و تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان اظهار داشت: تاکید بزرگان دینی و ائمه معصومان براین بوده است که جریان انقلاب، قیام و نهضت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، مصائب و مظلومیت‌های ایشان و خاندان مطهرش را باید بازگو و بیان کنیم.

 

وی انجام مراسم برای عزاداری سالار شهیدان را ضروری دانست و گفت: این این حماسه باید همواره درس و عبرت بگیریم و برای مظلومیت امام حسین عزاداری و سوگواری کنیم.

 

وی با اشاره به شرایط کرونا در سال جاری با تاکید براینکه مراسم‌ها باید متناسب با شرایط جدید برگزار شود، افزود: طی ۱۴۰۰ سال گذشته همواره شیوه‌های عزاداری متفاوت بوده است و در اوضاع احوال مختلف نظیر خفقان، بیماری، طاعون و غیره برگزار می‌شد.

 

مطابق شرایط کرونایی عزاداری‌ها را برپا کنیم

 

آیت الله لائینی با عنوان اینکه در تمامی شرایط مختلف عزاداری سید و سالار شهیدان تعطیل نشده است، افزود: امسال نیز باید با شرایط کنونی و کرونایی عزاداری‌ها برگزار شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر پرهیز از خرافات در عزاداری و آئین‌ها اظهار داشت: اینکه به بیماری کرونا بی توجه باشیم و پروتکل‌ها را جدی نگیریم و یا اینکه در مجلس امام حسین بدون ماسک و توجه به مسائل بهداشتی حضور یابیم، کاری پسندیده نیست.

 

تعطیلی مجلس عزای امام حسین (ع) غلط است

 

آیت الله لائینی یادآور شد: همچنین اینکه برخی‌ها عنوان می‌کنند مجلس و مراسم عزای امام حسین (عب) اید تعطیل شود حرفی غلط است زیرا همانگونه که زندگی مادی را نمی‌توان تعطیل کرد، زندگی معنوی را نیز نباید و نمی‌توان تعطیل کرد.

 

امام جمعه ساری تصریح کرد: منطقی‌ترین حرف در برگزاری آئین‌های ماه محرم، توجه به منویات رهبری و رعایت پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا و رعایت اصول بهداشت است زیرا انسانی، عرف پسند و عقل پسند خواهد بود.

 

طرح‌های دریا و سواحل در دهه اول محرم بسته شود

 

آیت الله لائینی با پرهیز از افراط و تفریط در عزاداری‌های ماه محرم، همچنین به تعطیلات چندروزه منتهی به تاسوعا وعاشورای حسینی اشاره کرد و گفت: این روزها بسیار مقدس است و همزمان با تعطیلات همواره موجی از جمعیت از تهران و دیگر مناطق به مازندران سرازیر می‌شوند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: همانگونه که در اوج شیوع کرونا و ایام نوروز تبلیغات شد که ازمسافران از سفر به مازندران در نوروز پرهیز کنند، لازم است در تعطیلات دهه اول محرم نیز از سفر به استان پرهیز شود.

 

آیت الله لائینی همچنین بر لزوم تعطیل کردن طرح‌های دریا و سواحل در دهه اول ماه محرم شد و گفت: برخی‌ها متأسفانه شئون ایام محرم را رعایت نمی‌کنند و باید وضعیت سواحل نیز در محرم متناسب با این ایام باشد و باید تعطیل شود.

 

امام جمعه ساری عنوان کرد: طرح‌های دریا در سواحل مازندران باید در دهه اول محرم به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا تعطیل شود زیرا فعال بودن طرح‌ها زمینه برای شیوع کرونا را تشدید می‌کند.

 

وی خواستار برپایی عزاداری‌ها همراه با شور و شعور حسینی شد و گفت: این آئین‌ها باید مطابق با مصوبات ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا انجام شود./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.099 seconds.